Filippo Jorio
Filippo Jorio se je rodil v Torinu, kjer je z osmimi leti začel obiskovati ure baleta. Šolal se je v več zasebnih plesnih ustanovah, leta 2010 pa ga je v svojo šolo sprejela Oksana Kičenko (Oxana Kichenko). V letih, ki so sledila, je svojo plesno tehniko izpopolnjeval na baletnih seminarjih v Italiji in drugod po svetu. Med drugimi se je udeležil plesnega seminarja v Komiži, mednarodniega plesnega seminarja Nine Soldun s pedagogi Akademije Vaganova v Rapallu, seminarja akademije baleta Boljšoj v Torinu in intenzivnega seminarja na akademiji gledališča Boljšoj v Moskvi. Leta 2012 je bil po uspešno opravljeni avdiciji sprejet na Šolo Johna Cranka v Stuttgartu, kjer je študiral pod vodstvom Tadeusza Matacza, Dimitrija Magitova in Sarah Abendroth ter leta 2014 diplomiral. V času študija je plesal v produkcijah šole in predstavah, kot so Allegro Brilliante Georgea Balanchina, Simple Symphony Alastaira Marriotta in Ryu Kinsuna Chana.
Septembra 2014 se je pridružil SNG Opera in balet Ljubljana kot plesalec v baletnem zboru, aprila 2015 je postal solist v baletnem zboru in pleše vse od zborovskih do solističnih vlog.
Med njegovimi uspešnimi solističnimi nastopi gre izpostaviti pas de deux Sinje ptice v baletu Trnuljčica, vlogo Benvolia v predstavi Romeo in Julija, vlogo Packa v baletu Picko in Packo, Petra v baletu Peter in Volk, kmečki pas de deux v Giselle, pas de deux v plesni suiti Lok (Balet 100), vlogo Lankendema v baletu Gusar, koreografijo Lahka kri (Dunajski večer), vlogo Smrtnega duha, koreografijo Ruski ples v predstavi Hrestač – Božična zgodba in pas de trois v Labodjem jezeru.
Nastopil je tudi na slavnostnih baletnih koncertih, kjer se je občinstvu med drugim predstavil s pasom de deux Sinje ptice in z variacijo iz Gusarja. Pridružil se je tudi vsem mednarodnim gostovanjem ljubljanskega baletnega ansambla in tako plesal v Bonnu, Sarajevu, Brnu, Mexico Cityju, Guadalajari, Bogoti (FITBogota), Astani (na Evroazijskem plesnem festivalu), v Trstu in Celovcu. Nastopil je tudi v več opernih produkcijah matičnega operno-baletnega gledališča, med drugim v Madami Butterfly, Netopirju, Carmen in v sodobnoplesnem projektu Kristine Aleksove Globina pogleda.
Julija 2021 je prejel bronasto medaljo na Mednarodnem baletnem tekmovanju Mia Čorak Slavenska v Zagrebu, kjer se je predstavil s kmečkim pasom de deux iz baleta Giselle in z lastno plesno kreacijo Catch v kategoriji sodobnega plesa.
Januarja 2022 je postal baletni solist.