Emanuele Gamba
Igralec in režiser se je rodil leta 1970 v Livornu. Po maturi na klasični gimnaziji je leta 1995 diplomiral iz zgodovine gledališča na Filozofski fakulteti Univerze v Pisi z nalogo o liku norčka od srednjega veka do Daria Foa (Il giullare dal medioevo a Dario Fo), umetnika, s katerim je sodeloval v letih 1994 in 1995 pri študiju predstave Mamma! The Sans-culottes! Izobraževal se je tudi na Igralski šoli Laure Ferretti v rodnem Livornu, zatem pa svoje znanje izpopolnjeval še na Državni akademiji za dramsko umetnost Silvio d'Amico (Accademia Nazionale d'Arte Drammatica Silvio d'Amico) v Rimu, na Guildhall School of Music and Drama v Londonu in na ruskem inštitutu za gledališko umetnost GITIS v Moskvi pri umetnikih, kot so Nikolaj Karpov, Domenico Polidoro, Franco di Francescantonio, Gabriella Bartolomei, Ornella D'Agostino, Claudio Remondi, Michele Caporossi, Marisa Fabbri, Michele Abbondanza, Antonella Bertoni, Marco Martinelli in Anatolij Vasiljev.
Leta 1991 je ustanovil svojo gledališko skupino Ars Nova, ki uprizarja dramske in glasbene predstave, s katerimi je skupina nastopila na številnih nacionalnih in mednarodnih tekmovanjih. Uprizoritev K- silent studio po Kafkinih Metamorfozah se je uvrstila v finale Evropskega bienala mladih umetnikov. Leta 1993 je kot asistent režije začel sodelovati z gledališčema Carlo Felice ter Maggio Musicale Fiorentino, sodeloval je z Albertom Fassinijem, Hugom de Ano in Jonathanom Millerjem. Leta 1997 je postal asistent režiserja Danieleja Abbada, ki ga je precej zaznamoval, skupaj sta sodelovala pri številnih in odmevnih glasbenih ter gledaliških produkcijah. Pozneje je bil asistent imenom, kot so Bob Wilson, Federico Tiezzi, Franco Ripa di Meana, Marina Bianchi, Micha Van Hoecke, Michele Guardì ter Simona Marchini. Izjemno pomembno je zanj tudi sodelovanje pri uprizoritvi opere Fidelio Ludwiga van Beethovna, ki jo je pod dirigentskim vodstvom Claudia Abbada režiral Chris Kraus.
Med leti 2001 in 2011 je bil umetniški direktor pomembnega mladinskega središča za vizualne in uprizoritvene umetnosti Spazio Giovani Fuoricentro v Livornu. Gledališko umetnost je poučeval na Konservatoriju Benedetta Marcella v Benetkah ter na konservatorijih v Ravenni in Cosenzi, za katere je režiral opere Tajni zakon Domenica Cimarose, Medij Giancarla Menottija ter Puccinijevo La bohème.
Kot režiser se je poleg opernih posvečal tudi drugim dramskim in glasbenim uprizoritvam: Izgubljeni v vesolju (Across the Universe) po istoimenskem filmu Julie Taymor, Pomladno prebujenje (Spring Awakening) Duncana Sheika in Stevena Saterja po drami Frühlings Erwachen Franka Wedekinda ter Musica ribelle Eugenia Finardija v produkciji Todomondo in Wec. S slednjima dvema je gostoval po vsej Italiji, s predstavo Casanova, sonata zlomljenih src (Casanova, la sonata dei cuori infranti) na glasbo in besedilo Reda Canziana pa tudi drugod po svetu.
Med njegovimi pomembnejšimi režijami odrskih uprizoritev, ki jih je bilo mogoče videti tako v Italiji kot drugje, velja izpostaviti še Viktor in Viktorija z Veronico Pivetti v produkciji Pigra in Združenih umetnikov Gorice, Ostržkove dogodivščine Carla Collodija na glasbo skupine Amadei Trio, Dorian Gray Oscarja Wilda na glasbo Danieleja Martinija v produkciji Pierra Cardina, Moby Dick Hermanna Melvilla z Luigijem D'Elio v produkciji Arca Azzurra, Bartleby, pisar Hermanna Melvilla v produkciji Arca Azzurra, Truman Capote, ta stvar imenovana ljubezen (Truman Capote, This Thing Called Love) z Gianluco Ferratom ter Emily Dickinson, Vertigo in Height z Danielo Poggi v Toskanskem nacionalnem gledališču, Othello Williama Shakespeara in Francesca Niccolinija z Giuseppejem Cederno v produkciji Arca Azzurra. Podpisal se je tudi pod režijo opere Marco Polo, ki je nastala v produkciji Konservatorija za glasbo Benedetta Marcella in gledališča La Fenice v Benetkah ter gostovala po Kitajski.
V Ljubljani je režiral opero Italijanka v Alžiru, ki je bila postavljena v koprodukciji s Teatro della Città di Livorno »Carlo Goldoni«. Januarja 2025 se bo lotil režije opere Mozart in Salieri Nikolaja Rimskega - Korsakova, ki bo v produkciji Italijanskih virtuozov (I Virtuosi Italiani) zaživela na odru Gledališča Ristori v Veroni.
Od septembra 2020 je umetniški direktor opernega gledališča »Carlo Goldoni« v Livornu.