Margareta Matišić

Mezzosopranistka Margareta Matišić je debitirala leta 2018 v Hrvaškem narodnem gledališču Ivana pl. Zajca na Reki z vlogo gospodarice Quickly v Verdijevem Falstaffu. Po tem je prestala še ognjeni krst v Hrvaškem narodnem gledališču v Zagrebu, kjer je najprej interpretirala vlogo Tretje dame v Mozartovi Čarobni piščali, zatem pa še vloge Suzuki v Puccinijevi Madami Butterfly, Marcelline v Mozartovi Figarovi svatbi, Mercédès v Bizetovi Carmen, gospodične Nolan v Menottijevem Mediju in Flore Bervoix v Verdijevi Travijati. V Hrvaškem narodnem gledališču v Splitu je debitirala na Splitskem poletju z vlogo Doma v najuspešnejši operi Jakova Gotovca Ero s onoga svijeta.

Mednarodno kariero je dosegla leta 2023, ko je debitirala v Slovenskem narodnem gledališču Opera in balet Ljubljana, kjer je zapela Das Lied von der Erde, eno največjih simfonij Gustava Mahlerja, pod taktirko maestra Kevina Rhodesa. Velik uspeh je dosegla leta 2024 z vlogama Charlotte v Massenetovi operi Werther in Azucene v Verdijevem Trubadurju. Istega leta se je kot solistka pridružila ansamblu ljubljanske Opere. Uspešno mednarodno kariero nadaljuje z vlogo Fenene v Verdijevem Nabuccu na prestižnem poletnem festivalu Savolinna Opera Festival na Finskem.

Že kot študentka je dobila priložnost za prve uspehe, začenši z vlogo Čarovnice v operi Didona in Enej Henryja Purcella, ki je bila uprizorjena na Madžarskem in Hrvaškem, nato pa z vlogo Ottoneja v Handelovi operi Agrippina. Odigrala je tudi vlogo Marije Terezije v muzikalu Trenk Cabare, ki je bil uprizorjen na odru zagrebškega gledališča Komedija in v številnih drugih gledališčih po vsej Hrvaški.

Poleg opernega repertoarja aktivno nastopa tudi v koncertnem repertoarju. Leta 2019 je z Zagrebško filharmonijo nastopila kot solistka v Beethovnovi Deveti simfoniji, ki so jo pod taktirko maestra Davida Danzmayrja izvedli v Koncertni dvorani Vatroslava Lisinskega v Zagrebu. Kot solistka je nastopila tudi s simfoničnim orkestrom in zborom zagrebške glasbene akademije, s katerima je v Koncertni dvorani Vatroslava Lisinskega v Zagrebu in v Slovenski filharmoniji v Ljubljani pod taktirko maestra Mladena Tarbuka izvedla delo Josipa Štolcerja Slavenskega Chaos in religiofonija. Z istim delom so pod vodstvom dirigenta Matije Fortune nastopili tudi na 43. majskem glasbenem memorialu v Čakovcu.

Poleg naštetega je izvajala številna druga glasbena dela v sodelovanju z uglednimi dirigenti, kot so Marco Boemi, Oleg Caetani, Nikša Bareza, Roberto Gianola, Ville Matvejeff, Srba Dinić, Tomislav Fačini, Zoran Juranić, Marcello Mottadelli, Ayrton Desimpelaere, Beatrice Venezi, Pyotr Vandilovsky, Zsolt Hamar, Josip Šego, Aleksandar Kalajdžić, Hari Zlodre in James Sherlock.

Pela je tudi s cenjenim Beloruskim državnim komornim orkestrom na Varaždinskih baročnih večerih, Osiješkem poletju kulture, Festivalu znanosti, Osiješkem poletju mladih ter na Vukovarskem festivalu komorne glasbe. Bila je tudi članica Komornega ansambla v Osijeku. S samostojnimi koncerti ter z različnimi ansambli je gostovala na Hrvaškem, v Avstriji, na Madžarskem, v Sloveniji, Bosni in Hercegovini, Srbiji, Italiji, Španiji in drugod.

Leta 2018 se je uvrstila v finale Mednarodnega pevskega tekmovanja Zinke Milanov na Reki, že leta 2016 pa v finale Mednarodnega pevskega tekmovanja Hansa Gaborja Belvedere v Cape Townu (Južna Afrika).

Leta 2011 je z odliko diplomirala na Oddelku za glasbo osiješke Akademije za umetnost in kulturo v razredu profesorja Berislava Jerkovića. Junija 2012 je na isti akademiji magistrirala in pridobila akademski naziv magistrica glasbe. Leta 2010 je prejela dekanovo nagrado za umetniške dosežke na področju glasbe ter za uspeh v času študija. Od leta 2015 do leta 2017 se je izpopolnjevala na Akademiji za glasbo v Zagrebu pri cenjeni profesorici, primadoni Vlatki Oršanić.

V svoji karieri se je udeležila številnih mednarodnih pevskih seminarjev, kot so mojstrski tečaj Ebe Stignanija v Imoli (Italija), seminarji za interpretacijo samospeva pri profesorici Annemarie Zeller in profesorju Gerhardu Zellerju v Avstriji, ter mednarodni pevski seminar baročne glasbe in plesa Aestas musica London v Varaždinu in drugi. Več kot deset let izkušenj ima tudi kot vokalna pedagoginja – delovala je kot profesorica petja, komorne glasbe in scenskega giba na Glasbeni šoli v Varaždinu.