Roberto Gianola
V svetu velja za enega najmlajših in najbolj zanimivih dirigentov nove generacije. Njegovo delovanje je v zelo kratkem času zaznamovala kopica sodelovanj s številnimi orkestri po vsem svetu: v ZDA, Rusiji, Mehiki, Avstriji, Franciji, Turčiji, Nemčiji, Španiji, na Poljskem, Japonskem, Kitajskem, Portugalskem, Madžarskem, Češkem, v Ukrajini, Bolgariji, Srbiji, Romuniji, Braziliji, Venezueli, Grčiji, Koreji, na Kitajskem, v Egiptu in Združenih arabskih emiratih. Januarja 2009 je star 34 let z velikim uspehom debitiral v prestižni koncertni dvorani Carnegie Hall v New Yorku. Je glasbeni direktor Opere in baleta (Devlet Opera ve Balesi) v Istanbulu, kjer vodi operni, baletni in simfonični repertoar. Februarja 2015 je tam z velikim uspehom prvič dirigiral Offenbachove Hoffmannove pripovedke. Redno gostuje v velikih dvoranah, kot so Musikverein na Dunaju, Lincoln Center in Carnegie Hall v New Yorku, gledališčih Center umetnosti v Seulu ter gledališčih v Hong Kongu, Pekingu in Macau. Sodeloval je s prestižnimi italijanskimi ustanovami, kot so Fondazione Arena di Verona, Teatro Lirico di Cagliari, Teatro Verdi v Trstu, Teatro Regio v Parmi, Sala Verdi v Milanu in z orkestri, kot so Orchestra I Pomeriggi musicali di Milano, I Virtuosi del Teatro alla Scala, I Cameristi del Maggio musicale fiorentino, Orchestra sinfonica siciliana v Palermu in orkester Sinfonica di Sanremo. V sezoni 2021/2022 je v ljubljanski Operi debitiral z opero Capuleti in Montegi, dirigiral je balet Trnuljčica in opero Norma v Istanbulu, Don Pasquala v gledališču Verdi v Trstu, Manon Lescaut v Teatro del Giglio v Lucci, Kapljice za ljubezen v Teatro Lirico v Cagliariju, Cavallerio rusticano v Livornu, Don Pasquala v Teatro Coccia v Novari in La Bohème v operi Kithakyushu na Japonskem. Kot umetniški vodja je ustanovil Lake Como Philharmonic Orchestra in Lake Como Music Academy ob jezeru Como, ki sta v 20 letih delovanja priredila vrsto večjih dogodkov (oper in koncertov), tekmovanj (iz opernega petja in dirigiranja) ter mojstrih tečajev opernega petja. Diskografija Roberta Gianole vključuje zgoščenko Stradivarius z Orkestrom I Pomeriggi musicali iz Milana in zgoščenko z glasbo Respighija, posneto s Simfoničnim orkestrom iz Sanrema in izdano v reviji Amadeus. V začetku leta 2022 je izšla dvojna zgoščenka neobjavljenih del Franca Alfana, ki je bila posneta v Dvorani Verdi v Milanu za založbo Bongiovanni.