Nocoj premierno na odru baletni večer Strune koreografov Ena Peçija, Jacopa Godanija in Lea
Nocoj ob 19.30 bomo uprizorili baletni večer mednarodno priznanih koreografov Ena Peçija, Jacopa Godanija in Lea Mujića, ki v osrednjem opernem gledališču ustvarjajo na povabilo našega umetniškega direktorja baleta Renata Zanelle. Sodobnemu baletnemu večeru je skupna brezmejna umetniška moč, h kateri stremijo in vanjo verjamejo vsi ustvarjalci večera.
Baletni triptih Strune sestavlja glasba treh skladateljev, Albana Berga, Béle Bartóka in Petra Iljiča Čajkovskega v interpretaciji mladih koreografskih zvezd, Ena Peçija, Jacopa Godanija in Lea Mujića. Ti so k nam prišli na povabilo Renata Zanelle, ki je skupaj z direktorjem gledališča Stašem Ravterjem zadovoljen, da se tudi v teh epidemičnih časih umetniško ustvarjanje nadaljuje, saj prinaša svetel pogled na prihodnost. »To je baletni večer, ki opogumlja in zaznamuje živo umetnost in z njo povezano kreativnost. Občinstvo bo tako spoznalo, razumelo in čutilo to povezanost glasbe in sodobnega plesa,« napoveduje baletni triptih umetniški direktor baleta Renato Zanella.
Tri med sabo z glasbenega in estetskega vidika različna dela podpisuje skupni naslov Strune. »Strune zato, ker je glasba skladateljev Albana Berga, Béle Bartóka in Čajkovskega osnovana na godalih. Pri prvem je v ospredju solo violina, pri drugem pa godalni kvartet. To je posebno lep večer zaradi harmonije glasbe in plesa. Koreografi so na to izvrstno glasbo ustvarili eleganco giba in telesa,« še pove Zanella.
Pod prvi del večera se podpisuje albanski koreograf in plesalec Eno Peçi. Svojo plesno estetiko, naslovljeno Angel, pokaže skozi violinski koncert Albana Berga, ustvarjen kot rekviem za Manon Gropius, ki je aprila 1935 umrla za posledicami otroške paralize. To je oris tragične življenjske zgodbe in hkrati vir izjemnega navdiha, ki plesalce vabi h globokemu razmisleku. V tem delu večera izstopa solist violinist Vasilij Meljnikov, ki čustveno zgodbo še bolj interpretativno podpre.
Sodobnejšo plesno govorico nadaljuje koreografija predstave Metamorphers, pod katero se podpisuje italijanski koreograf Jacopo Godani, ki v popolnosti povzame bistvo Bartókovega dela za godala. Koreografija preobrazi uganko partiture v vidno dejstvo in omogoča pretakanje sil med dvema umetniškima vesoljema. Godani oblikuje zajetno mero koreografskega materiala z naravnostjo in spontanostjo, ples postane melodija glasbe. Ples in glasbo poveže godalni kvartet na odru z imenom Dissonance, ki ga sestavljajo Kana Matsui na prvi violini, Dejan Gregorič na drugi violini, Marija Rome na violi in Klemen Hvala na violončelu. Predstava je po premieri plesne skupine Dresden Frankfurt Dance Company (DFDC) leta 2016 gostovala še na številnih uglednih prizoriščih.
Na veličastno Serenado Čajkovskega, ustvarjeno prav za naš baletni ansambel, pa je ustvarjal koreograf Leo Mujić, ki je svoj del naslovil Osamljeni poet. Vznemirjala ga je misel, kako umetnost ohranja svojo vrednost skozi čas in kako navdihuje umetnike s svojimi večnimi vrednotami. »To je abstrakten balet, v katerem smo se oprli na pisma Čajkovskega, ki jih je pisal številnim ljubimcem. Vsebino pisem na odru pripoveduje plesalka Urša Vidmar, ta pisma pa zaživijo kot navdih za ustvarjanje neoklasične koreografske postavitve na baletnih špicah.«
Baletni ansambel in orkester na odru bo vodil dirigent Ernst Theis. Nocojšnji premieri sledijo še ponovitve 12. ob 18. uri, 13., 16., 17. in 18. novembra pa ob 19.30.
Kako je predstava nastajala in se zlila v celoto, si v krajših posnetkih lahko ogledate tukaj: https://www.opera.si/sl/program/predstava/balet/strune/?d=1684.